Załoga Energi z paszportami do Barcelony

Po atlantyckich regatach Transat Jacques Vabre do kraju powrócili Zbigniew Gutkowski i Maciej Marczewski. Załoga jachtu Energa zdobyła kwalifikację do wyścigu okołoziemskiego Barcelona World Race 2014

Publikacja: 11.12.2013 21:22

Załoga Energi z paszportami do Barcelony

Foto: ENERGA Sailing, Robert Hajduk r.h. Robert Hajduk

W klasie IMOCA Open 60 wystartowało 10 załóg, w większości wybitni specjaliści w długich wyścigach wokółziemskich. Gutkowski i Marczewski byli pierwszą polską załogą w tych trudnych regatach – szlakiem kawowym z Francji do Brazylii. Wystartowali z Hawru 7 listopada, osiągnęli metę w Itajai po 20 dniach, 10 godzinach, 47 minutach i 17 sekundach. Zajęli 7. miejsce.

– Cieszymy się, że pierwszy, historyczny start polskiej załogi w Transat Jacques Vabre zakończył się pozytywnym wynikiem. Mamy w rękach „paszporty" do Barcelony i to jest najważniejsze. Przy odrobinie szczęścia mogliśmy walczyć nawet o 5. pozycję. Na pewno wyciągniemy wnioski z tego startu i w przyszłorocznych regatach okołoziemskich postaramy się bardziej zbliżyć do czołówki – powiedział skiper jachtu Energa, Zbigniew Gutkowski.

Start Polaków w regatach TJV to sposób, by wyczynowe żeglarstwo zdobywało w kraju kolejnych zwolenników. Do Francji pod tym względem Polsce daleko, ale załoga Energi pokazała, że można się starać, walczyć i wyznaczać następne, ambitne cele.

W 2014 roku ekipę Energa Sailing czekają jeszcze większe wyzwania. Już wkrótce zaczynają się przygotowania do okołoziemskich regat Barcelona World Race – znaczącego wydarzenia żeglarskiego nadchodzącego i następnego roku.

Start do tej rywalizacji zaplanowano na 31 grudnia 2014 roku, pierwsze załogi na mecie spodziewane są w końcu marca 2015 r. Zadanie jest z tych najtrudniejszych, jakie znają żeglarze: dwuosobowe załogi, wyścig bez zawijania do portów, z minimalną pomocą zewnętrzną, trasa obok Przylądka Dobrej Nadziei, Leeuwin i Hornu, przez Cieśninę Cooka, z metą ponownie w Barcelonie. Regaty te organizowane są po raz trzeci, poprzednie edycje odbyły się w latach 2007/2008 i 2010/2011.

Transat Jacques Vabre 2013:

IMOCA 60


1. PRB (V. Riou, J. Le Cam) 17 dni-0 godz.-41 min.-47 s (5772,3 mili morskiej)


2. Safran (M. Guillemot, P. Bidegry) 17-4-43-23 (5748,7)


3. Maitre CoQ (J. Beyou, Ch. Pratt) 17-5-15-7 (5747,1)


... 7. Energa (Z. Gutkowski, M. Marczewski) 20-10-47-17 (6004,0)


MOD70


1. Edmond de Rothschild (S. Josse, Ch. Caudrelier) 11-5-3-54 (5955,1)


Multi 50


1. FenetréA Cardinal (E. Le Roux, Y. Elies) 14-17-40-15 (5874,7)


Class40


1. GDF SUEZ (S. Rogues, F. Delahaye) 20-21-41-25 (5578,7)

W klasie IMOCA Open 60 wystartowało 10 załóg, w większości wybitni specjaliści w długich wyścigach wokółziemskich. Gutkowski i Marczewski byli pierwszą polską załogą w tych trudnych regatach – szlakiem kawowym z Francji do Brazylii. Wystartowali z Hawru 7 listopada, osiągnęli metę w Itajai po 20 dniach, 10 godzinach, 47 minutach i 17 sekundach. Zajęli 7. miejsce.

– Cieszymy się, że pierwszy, historyczny start polskiej załogi w Transat Jacques Vabre zakończył się pozytywnym wynikiem. Mamy w rękach „paszporty" do Barcelony i to jest najważniejsze. Przy odrobinie szczęścia mogliśmy walczyć nawet o 5. pozycję. Na pewno wyciągniemy wnioski z tego startu i w przyszłorocznych regatach okołoziemskich postaramy się bardziej zbliżyć do czołówki – powiedział skiper jachtu Energa, Zbigniew Gutkowski.

Sport
Czy igrzyska staną w ogniu?
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Sport
Witold Bańka i WADA kontra Biały Dom. Trwa wojna na szczytach światowego sportu
Sport
Pomoc przyszła od państwa. Agata Wróbel z rentą specjalną
Sport
Zmarł Andrzej Kraśnicki. Człowiek dialogu, dyplomata sportu
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
SPORT I POLITYKA
Kto wymyślił Andrzeja Dudę w MKOl? Radosław Piesiewicz zabrał głos
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego