19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 24.01.2016 18:10 Publikacja: 24.01.2016 18:10
Foto: AFP
Już w styczniu można w ciemno założyć, że Francuz po raz czwarty z rzędu zdobędzie tytuł. Można żartować, że wiedzą o tym nawet organizatorzy mistrzostw, bo kilka tygodni przed otwarciem sezonu na stronie internetowej WRC na liście mistrzów świata przy pozycji „Sezon 2016" pojawiły się już nazwiska Ogiera i jego pilota Juliena Ingrassiego.
Chochlik został szybko skorygowany, ale już pierwsza odsłona tegorocznych mistrzostw potwierdziła, że emocji w walce o tytuł znów trudno się spodziewać.
Amerykanie wstrzymali przelew na 3,6 mln dolarów i chcą zewnętrznego audytu działań Światowej Agencji Antydopingowej (WADA). To kolejna odsłona sporu na szczytach światowego sportu. Szefem WADA jest Witold Bańka.
Agata Wróbel, jedna z najsilniejszych kobiet w historii polskiego sportu, po zakończeniu kariery ugięła się pod ciężarem kłopotów zdrowotnych i finansowych. Na pomoc przyszedł rząd i Polski Komitet Olimpijski.
Nie żyje Andrzej Kraśnicki, były prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Związku Piłki Ręcznej w Polsce. Zmarł po ciężkiej chorobie. Był przez lata jedną z najważniejszych postaci polskiego sportu.
- Nie rozumiem, skąd wokół tego takie wielkie larum. To poważny kandydat - przekonuje prezes PKOl
Firma KRAM została nowym sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego (PKOl). Prezes Radosław Piesiewicz zapewnia, że budżet wciąż jest wyższy niż za kadencji jego poprzednika.
Dwóch menedżerów pracujących dla Volkswagena chce dochodzić przed niemieckim sądem roszczeń o odszkodowanie na kwotę 7,5 mln euro (ok. 32 mln zł). Wszystko przez rzekome naciski po zgłoszeniu przez nich nieprawidłowości, którym Volkswagen zaprzecza.
Po pięciu intensywnych dniach negocjacji zbiorowych między zarządem firmy a związkami zawodowymi IG Metall Volkswagen zaakceptował plan działania, który ma obowiązywać do 2030 r. Według niego żadna z fabryk nie zostanie zamknięta, ale nastąpi masowa redukcja zatrudnienia.
Coraz częściej eksperci i obserwatorzy branży motoryzacyjnej przewiduje upadek niemieckiego przemysłu samochodowego, który może pociągnąć za sobą również inne kraje. Sprawdzamy kondycje dwóch największych koncernów motoryzacyjnych Europy - Grupę Volkswagen oraz koncern Stellantis.
Według wewnętrznego raportu Volkswagen Samochody Użytkowe rozważa przeniesienie produkcji elektrycznego modelu ID. Buzz z głównej fabryki w Hanowerze do polskiej fabryki w Poznaniu. Według „Hannoversche Allgemeine” potwierdzono to podczas wewnętrznego spotkania roboczego.
Po tym, jak zarząd Volkswagena ujawnił plany zamknięcia trzech fabryk w Niemczech, załogi rozpoczęły protest. Zarząd tłumaczy, że nie ma innego wyjścia. Związkowcy są przekonani, że ma.
Portal analityczny Focus2Move.com opublikował wyniki globalnej sprzedaży samochodów osobowych po trzech kwartałach 2024 roku. Toyota Motor Corporation utrzymała pozycję lidera wśród producentów aut i jest najpopularniejszą marką motoryzacyjną od ponad 10 lat. Corolla jest najczęściej kupowanym autem na świecie.
Zgodnie z najnowszymi doniesieniami zarząd Volkswagena rozważa kolejne zamknięcia fabryk. Na te pogłoski reagują związki zawodowe, które planują strajki ostrzegawcze. Mają też propozycję, która może przeciwdziałać masowym zwolnieniom.
Thomas Schäfer, szef Volkswagena nie widzi szansy na uniknięcie zwolnień i zamknięcie fabryk w Niemczech. To według niego jedyna możliwość zaoszczędzenia około 4 miliardów euro potrzebnych do wyjścia z kryzysu. W obliczu narastającego sporu z pracownikami sytuacja staje się coraz bardziej poważna.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas