4. Felipe Massa 94 pkt Ferrari
5. Nick Heidfeld 61 pkt BMW Sauber
6. Robert Kubica 39 pkt BMW Sauber
7. Heikki Kovalainen 30 pkt Renault
8. Giancarlo Fisichella 21 pkt Renault
9. Nico Rosberg 20 pkt Williams-Toyota
10. David Coulthard 14 pkt Red Bull-Renault
Data wyścigu: 16 marca, ilość okrążeń: 58
długość toru: 5.303 km, długość wyścigu: 307.574 km
rekord toru: 1:24.125 - M. Schumacher (2004)
Data wyścigu: 23 marca, ilość okrążeń: 56 długość toru: 5.543 km, długość wyścigu: 310.408 km
rekord toru: 1:34.223 - J. P. Montoya (2004)
Data wyścigu: 6 kwietnia, ilość okrążeń: 57
długość toru: 5.412 km, długość wyścigu: 308.238 km
rekord toru: 1:30.252 - M. Schumacher (2004)
Data wyścigu: 27 kwietnia, ilość okrążeń: 66
długość toru: 4.655 km, długość wyścigu: 307.104 km
rekord toru: 1:22.680 - F. Massa (2007)
Data wyścigu: 11 maja, ilość okrążeń: 58
długość toru: 5.338 km, długość wyścigu: 309.396 km
rekord toru: 1:24.770 - J. P. Montoya (2005)
Data wyścigu: 25 maja, ilość okrążeń: 78
długość toru: 3.340 km, długość wyścigu: 260.520 km
rekord toru: 1:14.439 - M. Schumacher (2004)
Data wyścigu: 8 czerwca, ilość okrążeń: 70
długość toru: 4.361 km, długość wyścigu: 305.270 km
rekord toru: 1:13.622 - R. Barrichello (2004)
Data wyścigu: 22 czerwca, ilość okrążeń: 70
długość toru: 4.411 km, długość wyścigu: 308.586 km
rekord toru: 1:15.377 - M. Schumacher (2004)
Data wyścigu: 6 lipca, ilość okrążeń: 60
długość toru: 5.141 km, długość wyścigu: 308.355 km
rekord toru: 1:18.739 - M. Schumacher (2004)
Data wyścigu: 20 lipca, ilość okrążeń: 67
długość toru: 4.574 km, długość wyścigu: 306.458 km
rekord toru: 1:13.780 - K. Raikkonen (2004)
Data wyścigu: 3 sierpnia, ilość okrążeń: 70
długość toru: 4.381 km, długość wyścigu: 306.663 km
rekord toru: 1:19.071 - M. Schumacher (2004)
Data wyścigu: 24 sierpnia, ilość okrążeń: 57
długość toru: 5.440 km, długość wyścigu: 310.080 km
rekord toru: brak
Data wyścigu: 7 września, ilość okrążeń: 44
długość toru: 7.004 km, długość wyścigu: 308.052 km
rekord toru: 1:45.108 - K. Raikkonen (2004)
Data wyścigu: 14 września, ilość okrążeń: 53
długość toru: 5.793 km, długość wyścigu: 306.720 km
rekord toru: 1:21.046 - R. Barrichello (2004)
Data wyścigu: 28 września, ilość okrążeń: 61
długość toru: 5.067 km, długość wyścigu: 309.087 km
rekord toru: brak
Data wyścigu: 12 października,
ilość okrążeń: 67, długość toru: 4.563 km
długość wyścigu: 305.416 km, rekord toru: 1:28.193 - L. Hamilton (2007)
Data wyścigu: 19 października, ilość okrążeń: 56
długość toru: 5.451 km, długość wyścigu: 305.066 km
rekord toru: 1:32.238 - M. Schumacher (2004)
Data wyścigu: 2 listopada, ilość okrążeń: 71
długość toru: 4.309 km, długość wyścigu: 305.909 km
rekord toru: 1:11.473 - J. P. Montoya (2004)
Oficjalna strona wyścigów Formuły 1
www.formula1.com
Mario Theissen, dyrektor BMW Motorsport
Pierwszy wyścig to moment prawdy. Wszyscy dopiero wtedy odkryją, na czym stoją.
W zeszłym roku w Australii osiągnęliśmy najlepszy wynik kwalifikacji. Nick Heidfeld wystartował z trzeciego miejsca, Robert Kubica z piątego. Podczas zimy świadomie zmieniliśmy koncepcję auta na nowy sezon. Musieliśmy bardziej agresywne podejść do problemu, jak dogonić wyprzedzające nas zespoły. Zobaczyliśmy, że znacznie trudniej kontrolować samochód z większym potencjałem. Od chwili gdy pokazaliśmy to auto, wierzę, że weszliśmy na dobrą drogę. Nasze cele na 2008 rok pozostają niezmienne: zmniejszyć dystans do liderów i wygrać pierwszy wyścig. (www.formula1.com)
Flavio Briatore, szef zespołu Renault
Lewis Hamilton jest młody i ma talent, lecz stracił swoją szansę na naukę przy boku Fernando Alonso. Myślał tylko o własnym ego i nie pamiętał, że należy respektować prawa ludzi, którzy na zapleczu pracują na sukces. Kierowcy mówią: mój samochód, ale to nieprawda, to jest samochód ekipy. Animozje pomiędzy Alonso i Hamiltonem jednak wzbogaciły Formułę 1. Bez tej walki ubiegły rok byłby nudny. Brytyjczyk to ważna postać, lecz zawsze wybrałbym Hiszpana. Ma więcej doświadczenia i, co ważne, nigdy nie widziałem, żeby miał problemy z innymi kierowcami. Na razie mamy auto zbyt wolne dla niego, nasze szanse na mistrzostwo świata nie są większe niż 20 procent. (www.guardian.co.uk)
Kimi Raikkonen, kierowca Ferrari, mistrz świata
Nie myślę o tym, co zrobić, by wygrywać wyścigi i zarabiać pieniądze. Po prostu wyjeżdżam na tor i jadę tak szybko, jak można. Reszta powinna się dziać automatycznie. Jeśli myślisz o tym, kiedy nacisnąć hamulec, tracisz szansę na dobry wynik. Nie zwracam też uwagi na to, co piszą i mówią o moim stylu życia. Chcę żyć na tyle normalnie, na ile się da. Robię, co robię, ludzie to opisują, chociaż większość tych historii jest nieprawdziwa. Jeśli nie zostałem najlepszym sportowcem Finlandii, to trudno. Gdyby mnie wybrano, byłoby świetnie, ale to nie zmieniłoby mego życia. Niczego nie chcę przewidywać. Zamierzam jeździć tak długo, jak będą mnie bawiły starty w Formule 1. (www.timesonline.co.uk)
Lewis Hamilton, kierowca McLarena
Moja motywacja jest nawet większa niż w zeszłym roku, ale ma nieco inne źródła.
W poprzednim sezonie kierowały mną niekontrolowana determinacja i podniecenie. Nie bardzo wiedziałem, co mnie czeka, tylko chciałem rzucić się na głęboką wodę. Teraz jest we mnie więcej pozytywnych uczuć. Sądzę, że zrobiliśmy kilka wielkich kroków do przodu, że niezawodność auta jest większa niż poprzednio. Bolid wydaje się mocniejszy i pomimo usunięcia pewnych mechanizmów, takich jak kontrola trakcji, jest podobny do poprzedniego. Nie sądzę, bym w Formule 1 znalazł nowych przyjaciół. Nie czuję jednak, bym potrzebował ich więcej, niż mam. (www.formula1.com, www.timesonline.co.uk)
1. Kimi Raikkonen Finlandia, Ferrari
podium: 48 razy, 456 punktów, 122 GP
Urodzony: 17 października 1979; najlepsze miejsce w karierze: 1. Mało mówi, szybko jeździ. Silny psychicznie, co udowodnił w zeszłym roku, kiedy po frustrujących sezonach w McLarenie przeniósł się do Ferrari i został mistrzem świata. Najpoważniejszy kandydat do tytułu.
2. Felipe Massa Brazylia, Ferrari podium: 17, 201 punktów 88 GP
Urodzony: 25 kwietnia 1981; najlepsze miejsce w karierze: 1. Brazylijczyk potrafi wygrywać wyścigi, jeśli startuje z pierwszego rzędu. Zdarzają mu się błędy, gdy musi walczyć o pozycję.
3. Nick Heidfeld Niemcy, BMW Sauber podium: 7, 140 punktów 134 GP
Urodzony: 10 maja 1977, najlepsze miejsce w karierze: 2. Sezon 2007 był najlepszym w karierze Niemca. Dwie wizyty na podium, ale wciąż bez zwycięstwa. Kiepska postawa w zimowych testach.
4. Robert Kubica Polska, BMW Sauber podium: 1, 45 punktów 22 GP
Urodzony: 7 grudnia 1984, najlepsze miejsce w karierze: 3. Drugi pełny sezon Kubicy w Formule 1. Podczas zimowych testów szybszy od Heidfelda. Brak kontroli trakcji powinien działać na jego korzyść.
5. Fernando Alonso Hiszpania, Renault
podium: 49, 490 punktów 105 GP
Urodzony: 29 lipca 1981, najlepsze miejsce w karierze: 1. Po rocznej przygodzie w McLarenie były mistrz świata wraca do Renault. Będzie miał szansę sprawdzić się w słabszym samochodzie. Daje sobie 30 procent szans na mistrzowski tytuł, optymista.
6. Nelson Piquet Junior Brazylia, Renault, debiutant
Urodzony: 25 lipca 1985 Syn trzykrotnego mistrza świata Formuły 1, Nelsona Piqueta. W zeszłym roku kierowca testowy Renault. Pupil szefa Renault, Flavio Briatore, ale czeka go ciężka praca u boku byłego mistrza świata.
7. Nico Rosberg Niemcy, Williams-Toyota
podium: 0, 24 punkty 35 GP
Urodzony: 27 czerwca 1985, najlepsze miejsce w karierze: 4. Kolejny syn sławnego ojca. Trzeci rok startów. Doskonale prezentował się podczas zimowych testów. Może regularnie być w czołówce.
8. Kazuki Nakajima Japonia, Williams-Toyota
podium: 0, 0 punktów 1 GP
Urodzony: 11 stycznia 1985, najlepsze miejsce w karierze: 10. Debiutował w ostatnim wyścigu zeszłego sezonu, zabłysnął piątym czasem okrążenia oraz staranował kilku mechaników.
9. David Coulthard Wielka Brytania, Red Bull-Renault
podium: 61, 527 punktów 229 GP
Urodzony: 27 marca 1971, najlepsze miejsce w karierze: 1. Najstarszy kierowca w stawce przeżywa kolejną młodość w zespole Red Bull. Ogromne doświadczenie i spokojny styl jazdy.
10. Mark Webber Australia, Red Bull-Renault
podium: 2, 79 punktów 105 GP
Urodzony: 27 sierpnia 1976, najlepsze miejsce w karierze: 3. Australijczyk uchodzi za kierowcę, który doskonale radzi sobie w kwalifikacjach. W wyścigu traci tempo, ale walczy o punkty.
11. Jarno Trulli Włochy, Toyota
podium: 7, 183 punkty 184 GP
Urodzony: 13 lipca 1974, najlepsze miejsce w karierze: 1. Doświadczony Włoch przeżywa złe chwile w zespole Toyoty. Smak zwycięstwa poznał w sezonie 2004 w barwach Renault.
12. Timo Glock Niemcy, Toyota
podium: 0, 2 punkty 4 GP
Urodzony: 18 marca 1982, najlepsze miejsce w karierze: 7. Glock wygryzł z Toyoty swojego rodaka Ralfa Schumachera i po trzech latach przerwy powrócił do Formuły 1. Był kierowcą testowym w BMW-Sauber.
14. Sebastien Bourdais Francja, Scuderia Toro Rosso-Ferrari, debiutant \
Urodzony: 28 października 1979,
Francuz po latach prób wreszcie dostał się do Formuły 1. W amerykańskiej serii ChampCar zdobył aż cztery mistrzowskie tytuły. W F1 o sukcesy może być trudniej.
15. Sebastian Vettel Niemcy, Scuderia Toro Rosso-Ferrari
podium: 0, 6 punktów 8 GP
Urodzony: 3 lipca 1987, najlepsze miejsce w karierze: 4. Okrzyknięty następcą Michaela Schumachera – jak na razie nieco na wyrost, choć udanie zaprezentował się w kilku startach.
16. Jenson Button Wielka Brytania, Honda
podium: 15, 229 punktów 137 GP
Urodzony: 19 stycznia 1980, najlepsze miejsce w karierze: 1. ? Do czasu Hamiltona był największą nadzieją Brytyjczyków, choć zdołał wygrać zaledwie jeden wyścig. Jego gwiazda przygasa.
17. Rubens Barrichello Brazylia, Honda
podium: 61, 519 punktów 253 GP
Urodzony: 23 maja 1972, najlepsze miejsce w karierze: 1. Pobije rekord startów w Formule 1, należący do Riccardo Patrese (256 razy). Przesiadka z Ferrari do Hondy nie wyszła mu na dobre.
18. Takuma Sato Japonia, Super Aguri-Honda
podium: 1, 44 punkty 87 GP
Urodzony: 28 stycznia 1977, najlepsze miejsce w karierze: 3. Najlepszy japoński kierowca w historii Formuły 1. Dość szybki.
19. Anthony Davidson Wielka Brytania, Super Aguri-Honda
podium: 0, 0 punktów 20 GP
Urodzony: 18 kwietnia 1979, najlepsze miejsce w karierze: 11. Był przez wiele lat kierowcą testowym Hondy.
20. Adrian Sutil Niemcy, Force India-Ferrari
podium: 0, 1 punkt 17 GP
Urodzony: 11 stycznia 1983, najlepsze miejsce w karierze: 8. W debiucie zdobył punkt w GP Japonii - jadąc słabym Spykerem,
21. Giancarlo Fisichella Włochy, Force India-Ferrari
podium: 18, 267 punktów 196 GP
Urodzony: 14 stycznia 1973, najlepsze miejsce w karierze: 1. Po trzech sezonach w Renault Fisichella powraca do korzeni, bo Force India to dawny Jordan.
22. Lewis Hamilton Wielka Brytania, McLaren-Mercedes
podium: 12, 109 punktów 17 GP
Urodzony: 7 stycznia 1985, najlepsze miejsce w karierze: 1. Najlepszy debiutant wszech czasów przegrał mistrzowski tytuł na własne życzenie. Bogatszy o doświadczenia z sezonu 2007 jest jednym z faworytów do tegorocznej korony.
23. Heikki Kovalainen Finlandia, McLaren-Mercedes
podium: 1, 30 punktów 17 GP
Urodzony: 19 października 1981, najlepsze miejsce w karierze: 2. Drugi rok w czołowym zespole – tym razem będzie to McLaren, gdzie Fin trafił za Alonso. W debiutanckim sezonie popełniał błędy, ale w drugiej połowie sezonu jeździł już szybko i skutecznie.