Reklama
Rozwiń
Reklama

Wielkie olimpijskie pieniądze

Pięć miliardów dolarów rozdaje w ciągu czterech lat Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl). Sportowcy chcieliby, żeby więcej pieniędzy trafiało do ich kieszeni.

Aktualizacja: 11.05.2020 08:18 Publikacja: 11.05.2020 08:15

Wielkie olimpijskie pieniądze

Foto: AFP

Przewodniczący Thomas Bach lubi powtarzać, że „igrzyska nie służą robieniu pieniędzy”, ale faktom przeczyć trudno. Rywalizacja najlepszych sportowców globu to dziś świetnie działająca maszynka do zarabiania. MKOl tylko w ostatnim cyklu olimpijskim - obejmującym lata 2013-16, czyli imprezy w Soczi oraz Rio de Janeiro - zarobił 5,5 mld dolarów.

MKOl, jak przystało na organizację chcącą uchodzić za non-profit, zdecydowaną większość przychodów wprowadza powrotem w krwiobieg świata sportu. Trafiają one do organizatorów igrzysk, międzynarodowych federacji, krajowych komitetów oraz działaczy, trenerów i samych sportowców. Tylko w poprzednim czteroleciu - według raportu opublikowanego na stronie internetowej - organizacja rozdała 90 proc. zarobków, czyli 5 mld dol.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month W duecie taniej i korzystaj podwójnie! Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
warszawa
Ośrodek Nowa Skra w pigułce. Miasto odpowiada na pytania dotyczące inwestycji
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Sport
Liga Mistrzów. Barcelona – PSG: obrońcy trofeum wygrali rzutem na taśmę
Sport
Warszawa biegnie po rekord. W niedzielę odbędzie się 47. Nationale Nederlanden Maraton Warszawski
Sport
Znajdą się pieniądze na modernizację Polonii? Los inwestycji w rękach radnych
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Sport
Stadion Polonii: ratusz poprosi cztery firmy o złożenie ofert
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama