3. Vettel 18
4. Trulli 14,5;
5. Glock 12;
6. M. Webber (Australia, Red Bull-Renault) 9,5;
7. Hamilton 9;
8. Alonso 5;
9. N. Heidfeld (Niemcy, BMW Sauber) 4;
10. H. Kovalainen (Finlandia, McLaren-Mercedes) 4;...
20. Kubica 0.
[srodtytul]Klasyfikacja konstruktorów[/srodtytul]
1. Brawn GP-Mercedes 50 pkt
2. RedBull-Renault 27,5
3. Toyota 26,5
4. McLaren-Mercedes 13; 5. Renault 5;
6. BMW Sauber 4;
7. Toro Rosso-Ferrari 4;
8. Williams-Toyota 3,5;
9. Ferrari 3;
10. Force India-Mercedes 0.
[i]Następny wyścig - GP Hiszpanii (Barcelona, 10 maja).[/i][/ramka]
[ramka][srodtytul]Powiedzieli [/srodtytul]
[b]Willy Rampf, BMW Sauber[/b]
Niektóre zespoły usprawniają samochód z wyścigu na wyścig, a my postanowiliśmy skupić się na przygotowaniu poważnych poprawek na Barcelonę. Trudno by było podzielić pracę pomiędzy szykowanie tak dużych zmian do samochodu i bieżące poprawki z wyścigu na wyścig. Przywieziemy nowy pakiet aerodynamiczny, kolejny raz zejdziemy trochę z wagą samochodu, aby poprawić jego zbalansowanie. Będzie nowa podłoga, pokrywa silnika i przednie skrzydło. Mogę powiedzieć, że już z daleka będzie widać, że to zupełnie inny samochód. Trudno powiedzieć, ile nam to da, bo inni też nie śpią i także będą mieli nowe rzeczy. Na pewno jesteśmy za daleko za Brawn GP i Red Bullem, aby ich dogonić już w Barcelonie. Potem szykujemy jednak kolejne poprawki. Wtedy powiem, kiedy wrócimy do czołówki.
[b]Jenson Button, Brawn GP[/b]
To moje najlepsze zwycięstwo w karierze. Wszystko rozegrało się na początku. Lewisa bardzo trudno się wyprzedza, ale popełnił kilka błędów na pierwszym okrążeniu. Korzystał z KERS, aby utrzymać się przede mną, ale w pierwszym zakręcie na drugim kółku udało mi się go wyprzedzić. Tutaj nie mieliśmy już tak dużej przewagi nad resztą stawki, zabrakło nam poprawek w samochodzie, które mieli inni. Czekamy na udoskonalenia bolidu przed Barceloną.
[b]Sebastian Vettel, Red Bull[/b]Dobry wynik i cenne punkty, ale wyścig był bardzo trudny. Start był w porządku, ale nagle obok mnie znalazł się Lewis. Musiał wcisnąć swój magiczny guziczek [KERS – przyp. red.] i zyskał przewagę. W pierwszym zakręcie jechaliśmy we trzech bok w bok, Jenson był po zewnętrznej, więc odpuściłem i straciłem dwie pozycje. Niestety, utknąłem za Lewisem i bardzo zużyłem opony, ślizgając się za nim po torze. W środkowej części wyścigu jechałem za Jarno – szkoda, bo byłem na miękkich oponach i mógłbym jechać lepszym tempem.
[i]ms[/i][/ramka][ramka] [srodtytul]Opinia[/srodtytul]
[b]Krzysztof Hołowczyc, kierowca Orlen Team[/b]
Bardzo nie lubię, gdy traktuje się wyniki Roberta Kubicy jako naszą tragedię narodową. Spokojnie, za nami dopiero czwarty wyścig sezonu i jest jeszcze bardzo dużo punktów do zdobycia. BMW Sauber osiągnęło dno i w Barcelonie na pewno będzie lepiej. Trzeba być optymistą: zespół jest bogaty, dobrze zorganizowany, a jego inżynierowie nieraz udowodnili, że potrafią świetnie pracować, potrzebują tylko trochę czasu. Najwięksi tego sportu, czyli zespoły Ferrari i McLaren, też jeszcze są rozstrojeni i nie osiągnęli właściwej formy. Paradoksalnie to jest bardzo korzystne dla całego sportu. Wskaźniki wyraźnie pokazują, że w Europie wzrosła oglądalność transmisji. Kolejny wyścig zakończył się sukcesem kierowców Brawn GP, oni mają nie tylko świetne samochody, ale też Ross Brawn znakomicie dobiera strategię i w tym sezonie wyciska wszystko co najlepsze z zespołu. Ciągle mam nadzieję na pierwsze punkty Force-India. Niech Hindusi też się cieszą tym sportem, a pan Vijay Mallya nie zniechęca się do wydawania pieniędzy.
[i]mjr[/i][/ramka]