Przywileje dla stołecznych kibiców funkcjonowały już dawniej. Jacek Kamiński z fundacji Polonia 2011 uśmiecha się: – Kiedy sponsorem klubu były sklepy meblarskie Emilia, mogliśmy taniej kupić kanapę i meblościankę. A PKS Warszawa fundował darmowe bilety.
[srodtytul]Poloniści na swoim[/srodtytul]
Tamte przywileje się skończyło, ale są nowe. Od czterech lat właścicielem i głównym sponsorem „Czarnych koszul“ jest deweloperska spółka J.W. Construction. Józef Wojciechowski, właściciel Polonii, zorganizował specjalną promocję dla kibiców: wystarczy do biura JW przyjść z biletem z meczu Polonii, by otrzymać 5 tys. zł zniżki na mieszkanie budowane przez tego dewelopera. Np. na osiedlu Osada Wiślana, przy ul. Marcina z Wrocimowic, metr mieszkania kosztuje 5490 zł.
– Chcemy zachęcić kibiców do kupowania u nas, a klientów do klubu – tłumaczy Maciej Gnoiński, doradca zarządu JWC. Przyznaje, że na razie nie ma efektów tej akcji. – Ale klienci pytają o zniżkę. Za kilka tygodni można będzie coś więcej o tej akcji powiedzieć.
Co na to kibice? – Podoba mi się, choć nie wiem, czy przyniesie firmie sukces. Mieszkanie to specyficzny towar, rzadko się je kupuje. Pewnie niewielu kibiców się zainteresuje tą promocją, ale z drugiej strony firma pokazuje zainteresowanie klubem i kibicami – wyjaśnia Kamiński.