Adidas nadal z FIFA

Koncern z Bawarii podpisał z FIFA umowę sponsorską obowiązującą do roku 2030. Oznacza to, że współpraca obu instytucji będzie trwała łącznie 60 lat.

Publikacja: 21.11.2013 17:11

FIFA nie ujawniła szczegółów umowy z drugim co do wielkości producentem sprzętu sportowego, który jest oficjalnym sponsorem piłkarskich mistrzostw świata już od 1970. Niemieckie przedsiębiorstwo spodziewa się, że przyszłoroczny mundial w Brazylii będzie okazją do zwiększenia przychodów.

- Adidas jest w samym środku wydarzeń wszystkich mistrzostw świata. Cieszymy się, że nasze partnerstwo będzie trwać co najmniej do 2030. Nie możemy doczekać się pisania nowych rozdziałów historii piłki nożnej – napisał w specjalnym oświadczeniu dyrektor marketingu firmy Thierry Weil. Odbywający się co cztery lata turniej jest źródłem ponad 90 procent zarobków Międzynarodowej Federacji Piłki Nożnej. FIFA w ubiegłym roku zarobiła ok. 1,1 miliarda dolarów, z czego 350 milionów pochodziło z umów sponsorskich.

Prezydent FIFA Sepp Blatter stwierdził, że nowy kontrakt został podpisany w bardzo ważnym momencie. Jego zdaniem właśnie teraz federacja „wydostaje się z mętnej wody". Chodzi o zarzuty korupcyjne, które zostały postawione kilku ważnym działaczom FIFA. Blatter obawiał się, że afery mogą nadwerężyć zaufanie sponsorów do władz światowego futbolu. Ale jego obawy okazały się nieuzasadnione.

- Dla nas oczywistym krokiem było rozszerzenie jednego z najbardziej udanych partnerstw w historii marketingu sportowego. To wyjątkowo współpraca, a obszerna obecność na wszystkich mistrzostwach świata pomoże nam umocnić pozycję Adidasa jako wiodącej marki piłkarskiej – powiedział dyrektor generalny firmy Herbert Hainer.

Adidas od lat walczy o dominację na rynku piłkarskim z amerykańska marką Nike, największym sprzedawcą i producentem sprzętu sportowego na świecie. Hainer powiedział, ze jego firma chce w przyszłym roku wypracować zysk na poziomie 2 miliardów euro. Ofensywa przedsiębiorstwa z miasta Herzogenaurach w Bawarii rozpoczęła się już teraz. Koszulki reprezentacji Niemiec i Hiszpanii pojawiły się w sklepach w zeszłym tygodniu, seria butów „Samba", noszonych przez najlepszych piłkarzy na świecie (między innymi Lionela Messiego i Garetha Bale'a), w ubiegłym miesiącu.

Rywalizacja z Nike nasili się w najbliższych dniach. Amerykański gigant niebawem zaprezentuje stroje, w których drużyna narodowa Brazylii zagra w przyszłorocznym mundialu odbywającym się w ojczyźnie pięciokrotnych mistrzów świata. Adidas niedawno przedstawił stroje Hiszpanii a wkrótce pokaże piłkę, którą rozgrywane będą mistrzostwa w Brazylii.

mradz

FIFA nie ujawniła szczegółów umowy z drugim co do wielkości producentem sprzętu sportowego, który jest oficjalnym sponsorem piłkarskich mistrzostw świata już od 1970. Niemieckie przedsiębiorstwo spodziewa się, że przyszłoroczny mundial w Brazylii będzie okazją do zwiększenia przychodów.

- Adidas jest w samym środku wydarzeń wszystkich mistrzostw świata. Cieszymy się, że nasze partnerstwo będzie trwać co najmniej do 2030. Nie możemy doczekać się pisania nowych rozdziałów historii piłki nożnej – napisał w specjalnym oświadczeniu dyrektor marketingu firmy Thierry Weil. Odbywający się co cztery lata turniej jest źródłem ponad 90 procent zarobków Międzynarodowej Federacji Piłki Nożnej. FIFA w ubiegłym roku zarobiła ok. 1,1 miliarda dolarów, z czego 350 milionów pochodziło z umów sponsorskich.

Piłka nożna
Legia z Pucharem Polski. Z kim zagra o Ligę Europy? Lista potencjalnych rywali
Piłka nożna
Stefan Szczepłek: Legia zdobyła Puchar Polski i uratowała sezon
Piłka nożna
Puchar Polski. Legia śrubuje rekord i ratuje sezon, Pogoń znów bez trofeum
Piłka nożna
W Liverpoolu zatrzęsła się ziemia, bo Alexis Mac Allister strzelił gola
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Piłka nożna
Finał Pucharu Polski na PGE Narodowym. Kamil Grosicki chce wygrać dla córki
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne