Reklama
Rozwiń

Adidas nadal z FIFA

Koncern z Bawarii podpisał z FIFA umowę sponsorską obowiązującą do roku 2030. Oznacza to, że współpraca obu instytucji będzie trwała łącznie 60 lat.

Publikacja: 21.11.2013 17:11

FIFA nie ujawniła szczegółów umowy z drugim co do wielkości producentem sprzętu sportowego, który jest oficjalnym sponsorem piłkarskich mistrzostw świata już od 1970. Niemieckie przedsiębiorstwo spodziewa się, że przyszłoroczny mundial w Brazylii będzie okazją do zwiększenia przychodów.

- Adidas jest w samym środku wydarzeń wszystkich mistrzostw świata. Cieszymy się, że nasze partnerstwo będzie trwać co najmniej do 2030. Nie możemy doczekać się pisania nowych rozdziałów historii piłki nożnej – napisał w specjalnym oświadczeniu dyrektor marketingu firmy Thierry Weil. Odbywający się co cztery lata turniej jest źródłem ponad 90 procent zarobków Międzynarodowej Federacji Piłki Nożnej. FIFA w ubiegłym roku zarobiła ok. 1,1 miliarda dolarów, z czego 350 milionów pochodziło z umów sponsorskich.

Prezydent FIFA Sepp Blatter stwierdził, że nowy kontrakt został podpisany w bardzo ważnym momencie. Jego zdaniem właśnie teraz federacja „wydostaje się z mętnej wody". Chodzi o zarzuty korupcyjne, które zostały postawione kilku ważnym działaczom FIFA. Blatter obawiał się, że afery mogą nadwerężyć zaufanie sponsorów do władz światowego futbolu. Ale jego obawy okazały się nieuzasadnione.

- Dla nas oczywistym krokiem było rozszerzenie jednego z najbardziej udanych partnerstw w historii marketingu sportowego. To wyjątkowo współpraca, a obszerna obecność na wszystkich mistrzostwach świata pomoże nam umocnić pozycję Adidasa jako wiodącej marki piłkarskiej – powiedział dyrektor generalny firmy Herbert Hainer.

Adidas od lat walczy o dominację na rynku piłkarskim z amerykańska marką Nike, największym sprzedawcą i producentem sprzętu sportowego na świecie. Hainer powiedział, ze jego firma chce w przyszłym roku wypracować zysk na poziomie 2 miliardów euro. Ofensywa przedsiębiorstwa z miasta Herzogenaurach w Bawarii rozpoczęła się już teraz. Koszulki reprezentacji Niemiec i Hiszpanii pojawiły się w sklepach w zeszłym tygodniu, seria butów „Samba", noszonych przez najlepszych piłkarzy na świecie (między innymi Lionela Messiego i Garetha Bale'a), w ubiegłym miesiącu.

Rywalizacja z Nike nasili się w najbliższych dniach. Amerykański gigant niebawem zaprezentuje stroje, w których drużyna narodowa Brazylii zagra w przyszłorocznym mundialu odbywającym się w ojczyźnie pięciokrotnych mistrzów świata. Adidas niedawno przedstawił stroje Hiszpanii a wkrótce pokaże piłkę, którą rozgrywane będą mistrzostwa w Brazylii.

mradz

FIFA nie ujawniła szczegółów umowy z drugim co do wielkości producentem sprzętu sportowego, który jest oficjalnym sponsorem piłkarskich mistrzostw świata już od 1970. Niemieckie przedsiębiorstwo spodziewa się, że przyszłoroczny mundial w Brazylii będzie okazją do zwiększenia przychodów.

- Adidas jest w samym środku wydarzeń wszystkich mistrzostw świata. Cieszymy się, że nasze partnerstwo będzie trwać co najmniej do 2030. Nie możemy doczekać się pisania nowych rozdziałów historii piłki nożnej – napisał w specjalnym oświadczeniu dyrektor marketingu firmy Thierry Weil. Odbywający się co cztery lata turniej jest źródłem ponad 90 procent zarobków Międzynarodowej Federacji Piłki Nożnej. FIFA w ubiegłym roku zarobiła ok. 1,1 miliarda dolarów, z czego 350 milionów pochodziło z umów sponsorskich.

Piłka nożna
Żegluga bez celu. Michał Probierz przegranym roku w polskiej piłce
Piłka nożna
Koniec trudnego roku Roberta Lewandowskiego. Czas odzyskać spokój i pewność siebie
Piłka nożna
Pokaz siły Liverpoolu. Mohamed Salah znów przeszedł do historii
Piłka nożna
Real odpalił fajerwerki na koniec roku. Pokonał Sevillę 4:2
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Piłka nożna
Atletico gra do końca, zepsute święta Barcelony
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku