"Rzeczpospolita" jest patronem medialnym Synerise Cup
"W 2016 roku pojawił się pomysł organizacji dużego wydarzenia szachowego dla dzieci i młodzieży. Naszym marzeniem było, aby w pierwszej edycji wzięło udział 1000 uczestników. Zainteresowanie turniejem przeszło najśmielsze oczekiwania, ponieważ na starcie pojawiło się ponad 1500 zawodników z 16 województw. Event na stałe wpisał się w kalendarz imprez szachowych. Ze względów bezpieczeństwa jesteśmy zmuszeni blokować liczbę uczestników" mówi Łukasz Brożek - pomysłodawca turnieju. Z imprezy nikt nie wychodzi z pustymi rękami - każdy jest zwycięzcą, ponieważ otrzymuje pakiet startowy wraz z upominkami.
"Ci młodzi ludzie, którzy spotkają się w Spodku za chwilę będą wybierać i decydować na jakim świecie będziemy żyć swoimi codziennymi wyborami i ważnymi decyzjami. Musimy nauczyć ich nie co wybierać, a jak myśleć, jak przewidywać ruch przeciwnika i jak wyciągać wnioski z porażek. Szachy są idealnym przykładem strategicznej rywalizacji i narzędziem do nauki podejmowania decyzji. Od wielu lat Synerise wspiera wydarzenie, jesteśmy dumni, że możemy być częścią edukacji tej młodzieży". - dodaje Marketing Director Synerise - Martyna Smak
"Wiele dużych spółek dostrzega różne formy promocji przez szachy, jesteśmy bardzo zadowoleni, że imprezę wspierają takie firmy jak : Synerise, Enea, Żabka, EY, PZU, PKO BP, Mokate, Huta Łabędy, Fundacja PFR, KSSE, GLS, Tarczyński, Brand24, Landingi i wielu innych. To pokazuje, że popularność szachów stale rośnie" - dodaje na koniec Szymon Walter - współorganizator wydarzenia.
Tegoroczna edycja imprezy będzie wyjątkowa, ponieważ równocześnie z nią odbędzie się Kongres Edukacyjny dla szkół średnich, podczas którego wystąpią przedstawiciele biznesu, nauki czy też technologii, a to wszystko po to, aby zainspirować młodych ludzi i pomóc im wskazać odpowiednią ścieżkę życiową.